“Ya Allah ya Tuhanku, selamatkanlah perjalanan hidup aku & keluarga pergi dan pulangnya. Dekatkanlah rezeki yang kami cari. Kuatkanlah kasih sayang kami sekeluarga.. Bantulah kami ketika kami tiada daya.. Elakkanlah keluargaku daripada teringin kepada apa yang Engkau tegah. Cenderungkanlah hati kami kepada apa yang Engkau perintahkan.”

27 October 2011

Cerita INAI lagi..


Salam2 B2B, lovely readers and followers yang murah hati bace blog Dell nie .

EMMmmmm… Mood Dell akan sedih la hari ni . 
Y y Yyyy ?

Dell pun tak tahu nak mukadimah camane .
Yang pasti, Dell sedih . Baiklah. Dell cerita ni ta de pun nak aibkan sape2 atau pun berbalas ape2 sebab blog ni mmg blog Dell yang Dell created khas untuk B2B dan luahan hati Dell… Macam Dell dapat wall yang cukup2 mengguris hati  dan ganggu mood Dell dihari lahir ayah Dell. 
Confirm balik jap lg ayah akan tanye nape muke 
“Bonyok” semacam..
OK. Mcm tajuk kat atas ni, Dell bukan dalam mood “survey”. Dell mmg nak amik seorang akak inai ni . dah confirm dan siap nak bank in duit dah dengan package dia berharga RM200 . 
(tp tak pasti ade tak untuk pengantin lelaki atau tak)..
Then, entah camane, Dell jumpe lagi kak inai yang lain dekat satu majlis ni.
Dan untuk pengetahuan u’olls, 
Kak Inai yang Dell jumpe kat majlis ni
diSUGGESTkan sendiri akak inai yg Dell nak book ni ..dalam pemikiran korang ?
then, sbgai customer, Dell mesti PK diorang satu team ? Betul tak ? sebab belakang name Henna Artist..dan tak kisah amik mane2 sebab same je keuntungan .
Kak inai yang disuggestkan ni bagi offer RM180 termasuk Tunang Dell sendiri lepas kiteorang dah jumpe kat majlis tu..
Tapi Dell tak tahu silap yang mana, 
Dia balas msg Dell cam nie..

It's okey..... Aritu beriya2 tanya itu ini... End up xamik pulak... Jgn buat mcm ni tau.... Klau baca balik msg2 adik pd akk...seems nk close deal dgn akk... Last2 adik amik org lain.... Xbaik buat mcm tu... But it's okey la... Bukan rezeki akk..... Anyway... Akk hrp adik mention kt Blog psl akk luah mcm ni.... :d

Bile dia tulis Its okey..tu cam Nampak dorang satu team.. then kua ayat belakang2 tu . and Dell pun reply..

Pastu saje2 nak tgk FB dia, last2 dapat wall cam ni:

Sape2 yang masih dlm mode "Survey" utk cari Henna Artist... Act la mcm "Survey"... 

Jgnla Sembang2 mcm nk Close DEAL dgn kite.... Sgt sedih bile Beriya2 nak... 
Tetiba Cancel coz amik Org Lain... Saya ni Meniaga...  Bukan ke Kecewa bila org tiba2 Cancel.... Ni la dia Fakta " Customer always Right"....  Xbole kata ape2 unless Percaya..."Xde Rezeki".....

Ok2. Bawah ni komen2 dia .. 

mmg teramat touching dan 
menggangu prestasi Dell bekerja pagi ni. 
Dell pun berinbox dengan budak2 uma .
Tanye kat dorang, salah Dell ke ?? 
lepas tu dorang cakap, itu hak kite sebagai customer, rezeki terletak pada masing sebab ditentukan Allah. Dan kite sebagai B2B, Dell yakin yang mesti ramai B2B lain yang nak harga murah . 
Mungkin Dell tak ambil dia sebagai Henna Artist Dell, tapi Dell nak ambil dia untuk wat bekas dengan corak henna sebagai doorgift tetamu VIP . bile dapat msg camtu dan wall yang camtu, rasa kecewa dan teramat..
Sekurang2nya, Dell beritahu lebih awal dan bukan last minutes. ;(

Dell akui salah Dell dan Dell mintak dia padam wall tu sebab even dia tak mention name Dell dan cakap bukan aibkan sesape, Dell terasa dan dia dah pun aibkan Dell dengan comment2 yang ade kat FB dia .
Dan Dell ta de pun mention name sesape kat blog ni .
Kecuali : AZIE & FIZA .. Thanks bagi advise and memahami kat inbox. :D

Dell minta maaf.. 


dan kalau akak inai tu okay, dell sedia ganti dengan request mintak bekas doorgift yang ade corak dari dia utk tetamu VIP ayah masa nikah. ;(

Pengajaran : BERINGAT . ORANG BUKAN KENAL KITA PUN CAMNE.. dan bersabar sebab kan Dell dah lama tak marah . :D
Mood: Cube memahami maksud orang berniaga sebab Dell pun berniaga. Dell pun kena banyak kali, tapi Dell tak penah marah customer siap ade cakap nak bank in dan dell dah buat bajet dengan duit tu last2 tak jadi.. 


Take Care u'olls~

5 comments:

  1. biasalah dear..as pun pernah kena...siap post kat wall FB lagi..mungkin orang lain xtahu yang peniaga tuh cakap pasal kita..tapi sekurang2nya hormat lah customer..

    sabar ye dear..:)

    ReplyDelete
  2. sabar ye dear~ akak tu excited kot.
    tapi sepatutnya, akak tu memang tak patut buat macam tu. sebab dell dah berniat nak gantikan inai yg tak jadi tu dgn lukisan henna pada bekas doorgift.

    kalau saya jadi dell, elok2 berniat nak gantikan dengan sesuatu yg lebih untung terus batalkan niat. sebab dia dah aib kan kite secara tak langsung~

    sabar ye dear~

    ReplyDelete
  3. dell. sbr la. realiti dia mmg mcm ni. kita ni survey2 kdg2 tu org berniaga ni dia xphm.

    ada yg mmg profesional. selagi kita x letak deposit dia tak assume kita close deal dgn dia. even ada yg dah bayar deposit pun sometimes cancel sebab jumpa better offer. deposit burn. tp peniaga kena profesional.

    ain ada gak macam ni. mula tu macam nak amik full pakej dgn satu bridal ni. so include makan la. dia mmg dah simpan number ain. so kalau dia ada job dia nak panggil ain food tasting.

    then ain tak jadi pun nak amik dengan dia sbb mak amik catering asing dgn bridal. pastu dia ada call, elok je dia tanya, "ain dah amik bridal lain ke? sebab akak nak panggil ain rasa makanan" bila ain kata ain dah amik lain. dia ok je. dia kata, ok takpe. tq.

    kecewa tu mungkin ada. tapi ini lah lumrah berniaga kan? dell jgn risau. dell tak salah. jangan tension k?

    ReplyDelete
  4. Asfiza: Thanks ye . ta pe la . dugaan, nak wat camna.. ;(
    dhiera: mungkin bukan rezeki Dell jadi customer dia, biar lah . Dell pun tak mention name sape kat sini . dah remove dari jadi friend dia dah pun. ;( terpaksa. wat pe kite bace berulang kali kalo bnd tu sakitkan hati kita. kan ?
    cik nurulain: kan, patut dia jwb its okey je kan . baru professional . tapi Dell malas nak pk . biarlah . dia lebih matang kan ? :D
    yg penting, Dell dah pun bank in deposit akak yg Dell nak amik ni . RM180 je. hehe . Dia baik.

    ReplyDelete
  5. cm2 pon de ker dell?ermm ssh nya kn..time nk kwen ni mcm2 dugaan...sabar yer..

    ReplyDelete